بهترین کلینیک و مطب متخصص نوار عصب و عضله طب سوزنی در تهران

آخرین تاریخ آپدیت 2024-01-11 توسط پژمان خزایی

نوار عصب و عضله طب سوزنی در تهران

کلینیک های دکتر رفیع زاده :

کلینیک تخصصی مغز و اعصاب دکتر رفیع زاده

کلینیک تخصصی دردهای ستون فقرات گردن و مفاصل

کلینیک طب سوزنی دکتر رفیع زاده

کلینیک نوار عصب و عضله دکتر شبنم رفیع زاده

در کلینیک دکتر رفیع زاده با توجه به شرایط اقتصادی فعلی جامعه و با در نظر گرفتن اصل عدم فشار به بیمار خدمات نوار مغز و نوار عصب و عضله با مقدار پایین تر از نرخ ها و تعرفه های مصوب انجام می گردد.

الکترومیوگرافی ( EMG ) پاسخ عضله یا فعالیت الکتریکی را در پاسخ به تحریک عضله توسط عصب اندازه گیری می کند. این آزمایش برای کمک به تشخیص ناهنجاری های عصبی عضلانی استفاده می شود. در طول آزمایش ، یک یا چند سوزن کوچک (که به آنها الکترود نیز گفته می شود) از طریق پوست به عضله وارد می شود.

آزمایش نوار عصب و عضله طب سوزنی برای تشخیص چیست؟

تست EMG  برای چه استفاده می شوند ؟ مطالعات و هدایت عصبی هستند استفاده به کمک تشخیص انواع اختلالات عضلانی و عصبی است.

آیا EMG دردناک است ؟ آره. در زمان قرار دادن الکترودهای سوزنی برخی از ناراحتی ها وجود دارد. بیماران احساس تزریق عضلانی می کنند ، اگرچه در هنگام EMG چیزی تزریق نمی شود .

آزمایش EMG چه مدت طول می کشد؟

آزمایش EMG بسته به شرایط آزمایش شده و یافته های مطالعه معمولاً بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد . گزارشی شامل نتایج و تفسیری برای پزشک شما ارسال می شود.

اگر EMG غیر طبیعی باشد چه اتفاقی می افتد؟

EMG غیر طبیعی یعنی نتیجه یک مشکل وجود دارد این می تواند سرنخی در تشخیص بیماری های مختلف عصبی و عضلانی ارائه دهد. بیش از 10 بیماری با EMG تشخیص داده می شوند

آیا می توانم بعد از نوار عصب و عضله طب سوزنی به خانه بروم؟

شما ممکن است برای یک دوره کوتاه پس از EMG نیاز به ماندن در کلینیک داشته باشید. کلینیک برای کاهش درد کمپرس گرم روی محل های تزریق شما قرار می دهد. در صورت خواب آور بودن نمی توانید حدود 24 ساعت رانندگی کنید.

قبل از EMG چه کاری نباید انجام دهید؟

اگر می خواهید EMG داشته باشید ، باید موارد زیر را انجام دهید:

حداقل سه ساعت قبل از عمل از استعمال سیگار خودداری کنید .

استحمام و یا به یک دوش

پوشیدن لباس های راحت

عوارض جانبی آزمایش هدایت عصبی چیست؟

خطرات و یا عوارض جانبی چیست؟

در جایی که سوزن وارد شده است می توانید عفونت کنید. پزشک در مورد اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از عفونت انجام دهید با شما صحبت خواهد کرد.

ممکن است در محلی که سوزن زده شده خونریزی داشته باشید. اگر خونریزی پس از آزمایش متوقف نشد ، باید به پزشک خود بگویید.

آیا می توانید قبل از آزمایش EMG غذا بخورید؟

نوشیدن مواد غذایی که حاوی کافئین (مثل قهوه، چای، کولا، و شکلات) به مدت 2 تا 3 ساعت قبل از آزمون . لباسهای گشاد بپوشید. ممکن است به شما یک لباس بیمارستان بدهند.

آزمایش هدایت عصبی چه بیماری هایی را نشان می دهد؟

بیماری ها یا شرایطی که ممکن است با NCV بررسی شوند عبارتند از:

سندرم گیلن باره.

سندرم تونل کارپ .

بیماری Charcot-Marie-Tooth.

بیماری دیسک فتق شده. .

پلی نوروپاتی و نوروپاتی التهابی مزمن .

مشکلات عصب سیاتیک.

طب سوزنی نوعی داروی جایگزین و یکی از اجزای اصلی طب سنتی چینی (TCM) است که در آن سوزن های نازکی به بدن وارد می شود.

طب سوزنی چیست و چه کمکی به آن می کند؟

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن شما است. از طب سوزنی که به عنوان یکی از اجزای اصلی طب سنتی چین استفاده می شود ، معمولاً برای درمان درد استفاده می شود . به طور فزاینده ای ، برای سلامتی کلی ، از جمله مدیریت استرس استفاده می شود.

نوار عصب و عضله طب سوزنی در واقع چه کاری انجام می دهد؟

اعتقاد بر این است که نقاط طب سوزنی سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. این ، به نوبه خود ، مواد شیمیایی را در عضلات ، نخاع و مغز آزاد می کند. این تغییرات بیوشیمیایی ممکن است توانایی های طبیعی درمانی بدن را تحریک کرده و بهزیستی جسمی و روحی را ارتقا دهند.

دکتر طب فیزیکی در تهران – متخصص طب فیزیکی خوب در تهران – بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، نوار عصب و عضله  کلینیک نوار عصب و عضله  درمان تخصصی، ارتز، پروتز و اصلاح شیوه زندگی، طب سوزنی تخصصی به روش مدرن.

طب سوزنی در تهران برای درمان کمردرد، دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز زانو و سردرد  در این رشته ، با کمک روش های طب الکترودیاگنوزیس (نوار عصب و عضله)

رفع اسپاسم و کاهش درد و یکی از بهترین روش های درمان طب فیزیکی است. استفاده از نوار عصب و عضله در تشخیص بسیاری از مشکلات

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، نوار عصب و عضله. اشرفی اصفهانی بلوار مرزداران تهران. نوبت دهی اینترنتی و غیر حضوری.

بهترین دکتر متخصص طب سوزنی کلینیک تخصصی دردهای ستون فقرات گردن دکتر متخصص طب سوزنی و کلینیک طب سوزنی در تهران دردها و گرفتگی های عضلات شانه گردن و کمر; میگرن و سردردهای شدید و دوره ای; درمان سندروم درمانی و فصد در تهران – نبض شناسی — حجامت چینی – نشانی مطب دکتر طب سنتی

نوار عصب و عضله /توسط کلینیک طب فیزیکی بهترین متخصص نوار عصب و عضله, کلینیک عصب و عضله تهران,

معرفی بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی لیست طب سوزنی نوار عصب و عضله; جراحی بسته های دیسک های بیرون زده کمر

درمان آرتروز، اسپاسم، تزریق مفصلی، طب سوزنی، لیزر پرتوان، تکارتراپی،

به دنبال برترین و بهترین  دکتر متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خوب در تهران هستید؟

درمان کمردرد – درمان درد سیاتیک در تهران – درمان تنگی کانال

نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس

آیا نوار عصب و عضله طب سوزنی برای تشخیص ام اس کاربرد دارد.

نوار عصب و عضله ام اس و سایر بیماری های مشابه تجویز می شود تا علت بی حسی دست وپا با سایر علل مشخص شود.

تشخیص ارتباط این علائم با مشکلات اسکلتی عضلانی بیمار بر عهده پزشک متخصص می باشد. پزشک نوار عصب و عضله را  برای تشخیص ام اس استفاده میکند.

اما با توجه به همپوشانی علائم بیماری MS با برخی از بیماری هایی که توسط نوار عصب و عضله تشخیص داده می شود،

در هنگام بروز حملات ام اس می‌توان تشخیص را بر عهده تست نوار عصب و عضله گذاشت. در این تست میزان سرعت انتقال پیام‌های عصبی در عضلات مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تست نوار عصب عضله برای تشخیص بیماریهای عصبهای محیطی و عضلات و بیماریهای شاخ قدامی نخاع هست،

نوار عصب برای تشخیص چه بیماری هایی است؟ پاسخ این پرسش که تست نوار عصب و عضله چیست و اساسا در تشخیص چه نوع بیماریهایی تجویز و مورد استفاده پزشک قرار می گیرد.

ام اس ( به انگلیسی MS ) نوعی بیماری التهابی مزمن، ناتوان کننده و اغلب پیشرونده در سیستم اعصاب مرکزی است.

هزینه نوار عصب و عضله ۱ اندام با تعرفه آزاد،245567 تومان است. در صورتی که از بیمه پایه خود استفاده کنید حدود ۱۵-۲۰٪ از این مبلغ توسط بیمه پرداخت  می شود.\

تست نوار عصب و عضله بدلیل سنجش عملکرد عضلات و یا اعصاب انجام می شود. … برای نوار عصب دو اندام 260 تومان در سال 98  است.